ساعت تعویض کشیک از اول آذر ماه هفت و سی دقیقه صبح و بعد از ظهر خواهد بود.ساعت مورنینگ هم هشت و نیم صبح خواهد بود.

+ نوشته شده در  جمعه سی ام آبان 1393ساعت 12:49  توسط دکتر قرایی  | 

برنامه آذر ماه

کشیک اساتید بیمارستان امام رضا(ع)

کشیک اساتید بیمارستان هاشمی نژاد

دستیاران سال سه

دستیاران سال دو

دستیاران سال یک

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و نهم آبان 1393ساعت 19:41  توسط دکتر قرایی  | 

دوستان لطفا برنامه کلاس HIS را از اینجا دانلود کنید:

دانلود

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم آبان 1393ساعت 13:48  توسط دکتر قرایی  | 

با سلام

نمرات کتبی امتحان را از اینجا دانلود کنید

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم آبان 1393ساعت 22:0  توسط دکتر قرایی  | 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه هشتم آبان 1393ساعت 18:39  توسط دکتر قرایی  | 

برنامه کشیک دوستان سال دو تغییر کرده است لطفا مججد چک بفرمایید

برنامه جدید دوستان سال دو

+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم آبان 1393ساعت 9:12  توسط دکتر قرایی  | 

کشیک اساتید بیمارستان امام رضا(ع)

کشیک اساتید بیمارستان هاشمی نژاد

دستیاران سال سه

دستیاران سال دو

دستیاران سال یک

کشیک اینترن

برنامه کلاس اینترن

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام مهر 1393ساعت 16:46  توسط دکتر قرایی  | 

 

برنامه کلاسی ماه آبان

دانلود کنید

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هشتم مهر 1393ساعت 20:28  توسط دکتر قرایی  | 

با توجه به اينکه کلاس روز شنبه مورخ 26/7/93 طبق برنامه آموزشي دستياران بايد در بيمارستان شهيد هاشمي نژاد تشکيل مي شد به علت تعميرات سالن کنفرانس بيمارستان هاشمي نژاد کلاس آموزشي در سالن کنفرانس اورژانس عدالتيان طبق روال هفته هاي قبل تشکيل مي شود

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و چهارم مهر 1393ساعت 10:44  توسط دکتر قرایی  | 

Post CPR

 

(سال يك شماره 4)

 

(سال دو شماره 2)

 

 

تحت نظر دو ( بيماران منتقل سرويس)

(سال 3 . مسوول تحويل گرفتن و شناخت بيماران  جهت ترخيص احتمالي يا پيگيري بستري در بخش)

تحت نظر يك

 

(سال يك شماره 3)

 

(سال دو شماره 1)

 

 

تحت نظر يك

 

(سال يك شماره 2)

 

(سال دو شماره 1)

 

 

اتاق معاينه

 

(سال يك شماره 1)

 

تحت نظارت (سال دو شماره 2)

درصورت تشخيص رزيدنت ارشد شيفت يا استاف كشيك ، در روزهايي كه CPR و Post CPR شلوغ است، سال دو شماره 1، بر اتاق معاينه نظارت مي كند.

 

CPR

 

 

(سال يك شماره 4)

 

(سال دو شماره 2)

 

 

 

 

 

علاوه بر وظايف زير،  سال 3 مسووليت سوپروايز همه قسمتهاي بخش را بر عهده دارد و پاسخگوي هرگونه  اشتباه و اشكال در ويزيت بيماران خواهد بود.

به محض انتقال بيمار از يك قسمت اورژانس به قسمت ديگر، مسووليت پيگيري آن بيمار به عهده دستيار تحويل گيرنده در قسمت دوم خواهد بود و وي بايد در اين خصوص پاسخگو باشد.

 

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم مهر 1393ساعت 8:34  توسط دکتر قرایی  | 

برنامه کشیک ماه مهر

کشیک اساتید بیمارستان امام رضا(ع)

کشیک اساتید بیمارستان هاشمی نژاد

دستیاران سال سه

دستیاران سال دو

دستیاران سال یک

اینترن

برنامه کلاسی

+ نوشته شده در  سه شنبه یکم مهر 1393ساعت 16:0  توسط دکتر قرایی  | 

اول از همه یه خوش آمد گویی به دستیاران جدید.

خوش آمدید دوستان عزیز. خدا رو شکر چهرهای همتون بشاش و علاقه مند است! کلی نگران بودم نکنه کسی بدون علاقه اومده باشه..... 

دوستان عزیز لطفا در انجام هر کاری از راهنمایی سال بالاتون استفاده کنید....

 

و اما....

برنامه روتیشن دوستان سال سه

برنامه کلاسی ماه مهر

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و ششم شهریور 1393ساعت 22:26  توسط دکتر قرایی  | 

با سلام و تبریک روز پزشک برنامه شهریور ماه به شرح ذیل است:

برنامه کشیک اساتید بیمارستان امام رضا (ع)

برنامه کشیک اساتید بیمارستان شهید هاشمی نژاد

دستیاران سال سه

دستیاران سال دو

برنامه کلاسی

 


برچسب‌ها: اساتید امام رضا
+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام مرداد 1393ساعت 20:22  توسط دکتر قرایی  | 

مقاله ژورنال کلاب این ماه

لطفا اینجا را کلیک کنید

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هشتم مرداد 1393ساعت 23:22  توسط دکتر قرایی  | 

برنامه روز بیست و پنجم مرداد (برگزاری در بیمارستان هاشمی نژاد)

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم مرداد 1393ساعت 20:7  توسط دکتر قرایی  | 

دوستان با سلام

برنامه مرداد ماه

اساتید بیمارستان امام رضا(ع)

بیمارستان هاشمی نژاد

سال دو

سال یک

برنامه کلاسی

+ نوشته شده در  سه شنبه سی و یکم تیر 1393ساعت 15:56  توسط دکتر قرایی  | 

مرد 26 ساله پاکستانی با شکایت تب های متناوب از 4 هفته قبل و سرفه پروداکتیو به اورژانس آورده میشود. سه هفته قبل که به همین دلیل به پزشک مراجعه کرده بوده با تشخیص برونشیت تحت درمان با سفالکسین برا ی7 روز قرار گرفته بوده اما همچنان دچار تب، سرفه و طپش قلب گاهگاهی میشود. تنگی نفس و درد سینه را ذکر نمی کند. سابقه بیماری قبلی و مصرف دارو را ندارد. سیگار الکل و مواد مخدر مصرف نمیکند.

در معاینه فیزیکی:

دیسترس تنفسی خفیف دارد. T oral= 38     PR=108    RR=22     BP=110/70       02S=97%  room air

در سمع ریه تاکی پنه و کراکل در بازیلر دارد.

در سمع قلب تاکی کارد است و سوفل و صدای اضافی ندارد

معاینه شکم نرمال است

پوست تعریق دارد و راش و ضایعه پوستی ندارد

ادم محیطی ندارد

هوشیار و بیدار است و نقص فوکال عصبی ندارد

Sodium= 134       potassium= 3.6      chloride, 99 mEq/L;        bicarbonate,=22     BUN = 10 mg/dL;        Cr=1

Glucose=96                   . WBC= 5.2 (3109/L)            Hb=12.6 g/dL,   plt= 393 (3109/L).

CK= 141   with a normal MB fraction.            troponin I= 0.2 ng/mL.

Blood cultures were  pending.  Urine drug screen was negative.

 

علی رغم مایع درمانی اولیه HR=150 باقی ماند. بعد از مشاهده اکو، مشاوره مناسب انجام شد و بیمار در ICU بستری شد

دانلود نوار قلب

دانلود CXR

دانلود اکو

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم تیر 1393ساعت 23:34  توسط دکتر قرایی  | 

قابل توجه دستياران محترم

باتوجه به شروع ماه مبارک رمضان و جهت رفاه حال روزه داران عزيز

 

از تاريخ سه شنبه 10 تير تحويل کشيک صبح ساعت 8 و شب کماکان ساعت 19 خواهد بود.

 

مورنينگ و کلاسها از ساعت 8:30 صبح آغاز مي شود.

اين تغييرات از پايان ماه رمضان به حالت قبل باز مي گردد.

+ نوشته شده در  دوشنبه نهم تیر 1393ساعت 14:57  توسط دکتر قرایی  | 

برنامه کلاسی تیرماه

برنامه کشیک اینترن

 

+ نوشته شده در  جمعه ششم تیر 1393ساعت 9:1  توسط دکتر قرایی  | 

روزهای برگزاری امتحان برد است........دوستان عزیز تبریک .... تبریک .....  خوب برد رو بردید!

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و یکم شهریور 1392ساعت 14:4  توسط دکتر قرایی  | 

 

 

هرگز از کسی که همیشه با من موافق بود ، چیزی یاد نگرفتم . . .
( دکتر علی شریعتی )

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه چهارم اردیبهشت 1392ساعت 1:34  توسط دکتر قرایی  | 

گلعذاری ز گلستان   جهان ما  را   بس   زین چمن سایه آن سرو روان مارا بس
من و   همصحبتی اهل   ریا دورم   باد   از گرانان  جهان رطل  گران ما   را بس
قصرفردوس به پاداش عمل می‌بخشند   ما که رندیم و گدا دیر مغان  ما  را بس
بنشین بر لب  جوی   وگذر عمر   ببین   کاین اشارت ز جهان  گذران ما  را بس
     
یارباماست چه حاجت که زیادت طلبیم  

دولت صحبت آن مونس جان ما را بس

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم فروردین 1392ساعت 11:3  توسط دکتر قرایی  | 

· اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.

· اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم.

· با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم.

· به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم.

· بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع آنها هیچ اقدامی نمی کنیم.

· در هر کاری اظهار فضل می کنیم ولی از گفتن نمی دانم شرم داریم.

· کلمه من را بیش از ما به کار می بریم.

· غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم.

· بیشتر در گذشته به سر می بریم تا جایی که آینده را فراموش می کنیم.

· از دوراندیشی و برنامه ریزی عاجزیم و غالبا دچار روزمرگی و حل بحران هستیم.

· عقب افتادگی مان را به گردن دیگران و توطئه آنها می اندازیم، ولی برای جبران آن قدمی بر نمی داریم.

· دائما دیگران را نصیحت می کنیم، ولی خودمان هرگز به آنها عمل نمی کنیم.

· همیشه آخرین تصمیم را در دقیقه 90 می گیریم.

· هنگامی که به هدف مان نمی رسیم، آن را به حساب سرنوشت و قسمت و بد بیاری می گذاریم، ولی هرگز به تجزیه تحلیل علل آن نمی پردازیم.

· مرده هایمان را بیشتر از زنده هایمان احترام می گذاریم.

· غربی ها و بعضا دشمنان ما، ما را بهتر از خودمان می شناسند.

· در ایران کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد.

· همیشه برای ما مرغ همسایه غاز است.

· به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستیم و فکر می کنیم که کسی که عیب ما را می گوید بدخواه ماست.

· چشم دیدن افراد برتر از خودمان را نداریم.

· به هنگام مدیریت در یک سازمان زور را به درایت ترجیح می دهیم.

· وقتی پای استدلالمان می لنگد با فریاد می خواهیم طرف مقابل را قانع کنیم.

· در غالب خانواده ها فرزندان باید از والدین حساب ببرند، به جای اینکه به آنها احترام بگذارند.

· اعتقاد داریم که گربه را باید در حجله کشت.

· اکثرا رابطه را به ضابطه ترجیح می دهیم.

· تنبیه برایمان راحت تر از تشویق است.

· غالبا افراد چاپلوس بین ما ایرانیان موقعیت بهتری دارند.

· اول ساختمان را می سازیم بعد برای لوله کشی، کابل کشی و غیره صدها جای آن را خراب می کنیم. در شهرسازی هم از چنین مهارتی برخورداریم.

· وعده دادن و عمل نکردن به آن یک عادت عمومی برای همه ما شده است.

· قبل از قضاوت کردن نمی اندیشیم و بعد از آن حتی خود را سرزنش هم نمی کنیم.

· شانس و سرنوشت را برتر از اراده و خواست خود می دانیم.

برداشت از وبلاگ طب اورژانس کرمان

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  شنبه دهم فروردین 1392ساعت 1:31  توسط دکتر قرایی  | 

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
عالم   پیر   دگرباره  جوان  خواهد  شد
ارغوان جام عقیقی  به سمن  خواهد  داد
چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد
این تطاول  که  کشید از غم  هجران  بلبل
تا   سراپرده  گل   نعره  زنان  خواهد  شد

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم فروردین 1392ساعت 21:55  توسط دکتر قرایی  | 

هر که در مزرع دل، تخمِ وفا سبز نکرد

 

زردرویی کشد از حاصل خود، گاه درو

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم اسفند 1391ساعت 1:44  توسط دکتر قرایی  | 

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بسیاری از این عادت‌های مطالعه هیچگونه توجیه علمی ندارند حتی برخی از این شیوه‌ها تاثیری برخلاف شواهد و تصورات موجود دارند.

در ادامه برخی از شیوه‌های موثر مطالعه و یادگیری را مرور می‌کنیم:

1- تغییر متناوب مکان مطالعه و درس خواندن:

اگرچه بسیاری از دانشجویان به مطالعه در کتابخانه شدیدا معتقد هستند، اما دانشمندان علم ادراک بر این باورند تغییر متناوب محیط مطالعه برای یادگیری بسیار موثر است. چرا که حافظه انسان بر اساس موقعیت و مکان شکل می‌گیرد در نتیجه تغییر محیط مطالعه، میزان به خاطر سپردن چیزهایی که یاد گرفته‌اید را افزایش خواهد داد.

2- مطالعه و انجام تکالیف گروهی:

هیچ وقت قدرت همکلاسان و هم گروه های خود را دستکم نگیرید. به ویژه وقتی که بر روی یک مسئله دشوار کار می‌کنید. تقسیم مسوولیت یکی از راه‌های موثر جهت فائق آمدن بر مشکلات و کاهش حجم کاری و درسی می‌باشد و به شما اطمینان می‌دهد که درس را بهتر بفهمید. این فعالیت گروهی ممکن است حتی منجر به پیدا کردن یک دوست جدید شود.

3- استفاده از کارت‌های فلش:

بعضی وقت‌ها بهترین شیوه، همان شیوه‌ای است که همیشه از آن استفاده می‌شود. درست است که کارت‌های فلش قدیمی هستند اما هنوز وسایل خوب و قابل اتکایی هستند. نوشتن نکته‌ها، تعاریف و توضیحات بیش از یک بار، به نقش بستن اطلاعات در حافظه کمک می‌کنند. ضمن اینکه این کارت‌ها یک وسیله بسیار عالی جهت یادآوری و تداعی تعریف‌ها می‌باشند.

4- امتحان دادن:

هر چقدر هم که از امتحان تنفر داشته باشید اما مطالعات نشان می‌دهد یک ارزشیابی جدی مانند امتحان نه تنها مؤید میزان دانش دانشجویان است بلکه می‌تواند کیفیت و ارزش علمی دانشجویان را نیز افزایش دهد. آزمون‌های متناوب به یادگیری دوباره و به خاطر آوردن اطلاعات ما کمک می‌کند، ضمن اینکه در هنگام آماده شدن برای امتحانات نهایی تازه به ارزش و عملکرد امتحانات طول ترم پی می‌بریم.

5- خوابیدن

یک ذهن خسته، ذهنی کند است. پس به اندازه کافی بخوابید و شاهد افزایش معدل درسی خود باشید.

6- خود را در هیچ گروه یا دسته‌ای قرار ندهید

دانشجویان اغلب خود را در یک دسته خاص طبقه‌بندی می‌کنند. به عنوان مثال خود را دانشجوی دارای هوش دیداری یا دارای هوش شنیداری قلمداد می‌کنند یا اینکه برخی معتقدند طرف چپ مغزشان فعال‌تر است یا برخی بر این باورند که طرف راست مغزشان فعال‌تر است. تحقیقات نشان می‌دهد که این طبقه‌بندی‌ها به میزان زیادی همراه با خطاست. بهترین شیوه این است که به جای نگرانی درباره اینکه در کجای فرآیند یادگیری قرار دارید، مناسب ترین شیوه یادگیری را مطابق با توانایی‌های خود پیدا کنید.

7- حضور در کلاس

شاید این مسئله بدیهی و واضح باشد. اما سخنرانی‌های طولانی استادان و زمان شروع کلاس‌ها در ساعات اولیه صبح، اغلب باعث شده شرکت در کلاس تا حدودی سلیقه‌ای و دلبخواهی شود. بهترین شیوه برای آمادگی در امتحانات، حضور در کلاس درس می‌باشد. در این صورت می‌توانید با سلسله مراتب درسی آشنا شده و از مطالبی که از آنها امتحان گرفته می‌شود، مطلع شوید.

8- خود را غرق جزوه‌ها و منابع درسی متعدد نکنید

با توجه به این ضرب‌المثل قدیمی که کیفیت بهتر از کمیت است، یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد غرق شدن در خیل عظیم جزوه‌ها و کتاب‌های درسی متعدد شیوه موثری برای یادگیری نیست. بلکه بهترین شیوه تمرکز بر روی یک موضوع و وقت گذاشتن بر روی آن تا زمان تسلط کامل بر روی مطالب موجود در آن کتاب می‌باشد. همیشه سعی کنید کمتر بین موضوعات مختلف گشته ومنبع خود را تغییر دهید. به عبارت ساده تر از این شاخ به آن شاخ نپرید در این صورت کمتر خسته شده و بیشتر یاد می‌گیرید.

9- منظم باشید

تنها چیزی که از داشتن یک ضر‌ب‌الاجل زمانی بدتر است، از دست دادن این ضرب‌الاجل می‌باشد. پس سعی کنید همیشه منظم باشید و از تعلل و به تعویق انداختن وظایف خود اجتناب کنید. 

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم اسفند 1391ساعت 1:51  توسط دکتر قرایی  | 

مرد ۳۵ساله ۵۰روز بعد از پیوند مغز استخوان با:

 

ـتب

ـکانفیوژن

ـتشنج راجعه

ـکوری دوطرفه

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم بهمن 1391ساعت 1:50  توسط دکتر قرایی  | 

 

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  جمعه سیزدهم بهمن 1391ساعت 1:55  توسط دکتر قرایی  | 

 

 

نمیدونم چرا همیشه تو روتیشن هام از مرگ مریضها اینقدر ناراحت میشم...

از اون مریض واریس مری تو روتیشن داخلی که یک هفته هرروز ویزیتش میکردیم تا اینکه استاد محترم گوارش سوند بلک مورو تو دهان مریض باد کردو مریض جلوی چشام خفه شد...

تا از این مریضمون تو اطفال که تا دوروزقبل ویزیتش میکردیم.باباش میگفت سر شب اومد پیشم گفت:بابا گلوم درد میکنه یه بوسم میکنی خوب شم؟

بهتر نشد بردمش بیمارستان نیشابور...

تو بیمارستان حالش بدتر شده بود.احتمالا اپیگلوتیت بوده که به عنوان کروپ تحت درمان قرار میگیره.ارست تنفسی میکنه.نمیتونن انتوبش کنن.مرگ مغزی میشه. اعزام میشه مشهد.یه دختر سه ساله بود .انتوبه بود(بالاخره!!!!!).زیر ونتیلاتور گذاشته شد.با خودم میگفتم تو تا مدتها  همینجا میمونه .چون نورولوژیست هم مرگ مغزیشو تایید کرده بود.باباش همش گریه میکرد.....

پریروز صبح اومدم بیمارستان دیدم نیست....

گفتن باباش دیروز اعضا بدنشو اهدا کرده...

http://webda.mums.ac.ir/webda/index.php/organ-transplantation/3870-1391-10-25-09-51-59

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم دی 1391ساعت 0:49  توسط دکتر قرایی  | 


مردی مقابل گل فروشی ایستاد. او می‌خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود.
وقتی از گل فروشی خارج شد٬ دختری را دید که در کنار درب نشسته بود و گریه می‌کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید : دختر خوب چرا گریه می‌کنی؟
دختر گفت: می‌خواستم برای مادرم یک شاخه گل بخرم ولی پولم کم است. مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا٬ من برای تو یک دسته گل خیلی قشنگ می‌خرم تا آن را به مادرت بدهی.
وقتی از گل فروشی خارج می‌شدند دختر در حالی که دسته گل را در دستش گرفته بود لبخندی حاکی از خوشحالی و رضایت بر لب داشت. مرد به دختر گفت: می‌خواهی تو را برسانم؟ دختر گفت: نه، تا قبر مادرم راهی نیست!
مرد دیگرنمی‌توانست چیزی بگوید٬ بغض گلویش را گرفت و دلش شکست. طاقت نیاورد٬ به گل فروشی برگشت٬ دسته گل را پس گرفت و ۲۰۰ کیلومتر رانندگی کرد تا خودش آن را به دست مادرش هدیه بدهد!

شکسپیر می‌گوید: به جای تاج گل بزرگی که پس از مرگم برای تابوتم می‌آوری، شاخه ای از آن را همین امروز به من هدیه کن!

 

این مطلب توسط دکتر سعیدیان نگاشته شده و به علت اشکال فنی امکان تغییر به نام صحیح نویسنده وجود ندارد

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و ششم دی 1391ساعت 1:40  توسط دکتر قرایی  |